ПОСЛЕДОВАТЕЛНО РАЗВИВАЩИТЕ СЕ ПАЗАРИ И ОБЩОТО РАВНОВЕСИЕ

Автори

Ключови думи
общо пазарно равновесие, последователно развиващи се па¬зари, теория на временно равновесие, теория на плановете, цените и очаква¬нията за цените, съвършенна прозорливост

Резюме
Все повече автори, анализиращи последната финансова криза, използват аргументи и модели от различните етапи в еволюционното развитие на икономическата наука. Това според нас е коректният подход, имайки предвид, че нито едно икономическо събитие, в това число финансиализацията, не трябва да се разглежда като уникално или неповторимо. Съгласни сме, че отговорите на повечето въпроси, свързани с бум-спад цикъла, се крият в поведе¬нието на участниците в икономическия процес и т.нар. несвойствена несигурност. Логично е, такива събития да се приемат като екстремни и неконтролируеми форми на обичайните отклонения от нормалните състояния. Произволното комбиниране на икономическите концепции обаче може да се окаже твъ¬р¬де подвеждащо. Затова в тази публикация ще направим опит да систематизираме алтернативните модели на динамичната равновесна писта, около която конвергират временно балансираните, а понякога и дебалансирани пазари. В представената рамка несвойствената несигурност и институционалната теория допълват неокласическата представа за пазарите посредством обобщаващата концепция за пазарното неравновесие.

JEL Класификатор: А-10; В-13; В-20; D-50
Кодове на научна квалификация:
Страници: 25
Цена: 2 Точки

Още статии от този брой

  • АНАЛИЗ НА СТАТИСТИЧЕСКАТА ЗНАЧИМОСТ НА КОЕФИЦИЕНТА НА АВТОДЕТЕРМИНАЦИЯ

    В изследването се разглежда проблемът за оценката на статистическата значимост на коефициента на автодетерминация. Установени са свойствата на предложената оценка – изместеност, ефективност, състоятелност и изчерпателност и връзката им с дължината на реда и броя на изпол¬званите автокорелационни коефициенти. Предложени са два подхода за проверка ...

  • ОПТИМИЗИРАНЕ НА РАЗХОДИТЕ ПРИ ДОСТАВКА НА ЕДНОРОДНА ПРОДУКЦИЯ ДО ПОТРЕБИТЕЛИТЕ В ЛОГИСТИЧНА ВЕРИГА

    Изследвани са проблемите на математическото моделиране на дей¬нос-тите, свързани с придвижването на еднородна продукция в логистична ве¬рига, а така също и на икономико-математическия анализ на възможностите за неговото оптимизиране. За целта се предлагат икономико-математически мо¬дели, целящи ефективното управление на разходите както за ...

  • СОЦИАЛЕН БИЗНЕС: ПРИЛОЖЕНИЕ НА WEB 2.0 И СОЦИАЛНИ МРЕЖИ В БИЗНЕСА НА КОМПАНИИТЕ

    Последните години Web 2.0 е на предния фронт от високотехнологични инструменти и технологии, които компаниите се стремят да използват в своите бизнес процеси. Web 2.0 се очертава като нова вълна от бизнес иновации, която дава други измерения на Интернет като средство за комуникация, сътрудничество и правене на бизнес. Настоящата студия изследва ...